Ny router på plass (Netgear WNDR3700). Har ikke testet den trådløse delen av den, men har hatt kabel i. IKKE bra

huff, det ble selvsagt bedre å ligge rundt 1000-2500kbps enn 300-600kbps kvalitet, men det er jo utrolig at en ikke skal få til å få maks uttelling kvalitetsmessig (6000mbit) når linjen er 10000kbps og en benytter kabel.
Hadde det vert snakk om noen hundrelapper i året så skulle jeg vært fornøyd, men her må vi ut med 2000kr for en tjeneste som ikke leveres slik det er lovet.
Noen som vet hva tv2 sier om denne situasjonen? Om de kontinuerlig forbedrer opplegget sitt?
I informasjonen på <<min side>> hos tv2sumo.no kommer de med følgende info;
<<Lyse har avtale med TV 2 som skal sikre kvaliteten frem til deg. Dersom du likevel opplever problemer med videoavspilling (bilde/lyd hakker) ta kontakt med Lyse direkte.>>Jeg har ikke sett denne beskjeden før siden det nå nylig er skiftet til altibox hos de jeg leier hos, men det virker her som at tv2sumo dytter ansvaret over til internettleverandøren?!
Er det noen som har tatt videre kontakt med enten tv2sumo eller internettleverandøren sin angående kvaliteten på tjenesten, så hadde det vært flott å fått en kommentar om utfallet