Tv2 sumo vs. tv-abonnement

Forum tildelt diskusjon og samtaler vedrørende Premier League

Moderatorer: Mats, Åsboer, Christer, Bilet

Tv2 sumo vs. tv-abonnement

Innlegg Gjersdalen » 29.07.10, 10:38

Noen som har erfaringer fra å se tv2sumo og som da mener de kan uttale seg om det er ganglig å velge tv2sumo kontra tv-abonnement?

Slik jeg har forstått det så sender tv2sumo flere kamper og da er det vel større sjanse til å få se Fulham spille hver serierunde kontra de tre kanalene en får tilgang til gjennom tv-abonnement? Og da er vel tv2sumo å foretrekke fremfor tv-abonnement, men det avhenger jo av at kvaliteten gjennom tv2sumo er tilfredstillende.

So please speak your mind! Det er jo ikke lenge igjen før en må velge :)
1879 - Fulham St Andrew's Church Sunday School
Gjersdalen

Re: Tv2 sumo vs. tv-abonnement

Innlegg Palme » 29.07.10, 1:51

Jeg sitter på gjerdet å vipper mellom CD og Sumo. Pro for Sumo er at jeg får med meg flere kamper + norsk tippeliga til en ok penge. Con er at jeg ser meget godt forskjell på Sumo HD vs. vanlig koaks tuner HD som jeg får fra CD.

Jeg har ikke bestemt meg, men pr. dags dato ser det ut som det blir TV-abn på meg.
Brukerens avatar
Palme

Innlegg Gjersdalen » 29.07.10, 2:13

Greia for meg er at jeg studerer i Hgsd og må ha abbonnement der. Men av erfaring pendler jeg ofte ned til Stvg i helgene. Da kan det være greit å ha tilgang der også, men jeg deler din bekymring, om kvaliteten til sumo.
Det er jo umulig å si hvor mange helger jeg er i Stvg, men jeg hadde revet meg i håret om jeg går glipp av en severdige kamp.
Men om kvaliteten suger så vil jeg føle meg lurt av tv2sumo...

Men takk, alle tanker hjelper for å pushe meg i den ene eller den andre retningen :)
Gjersdalen

Innlegg Mats » 30.07.10, 8:37

sumo har et tilbud som går ut morgen dagen! 3 mnd til 399,-

går ann å prøve om kvaliteten er bra nok
Brukerens avatar
Mats
Administrator

Innlegg fulham » 31.07.10, 1:48

Alle kampene går på TV2 sumo, så om man vill se alle Fulham sine kamper så er selvfølgelig det beste alternativet.

Kvaliteten er faktisk også meget bra, det er også fult mulig å koble PC til >Tv.
Kom igjen Fulham
fulham

Innlegg Gjersdalen » 19.08.10, 12:33

Har nå fått testet tv2sumo. Er ikke helt fornøyd, men mistenker at hvilken router en har for trådløs overføring har mye å si for bildekvaliteten? Skal spørre rundt i butikker imorgen.
Standard er jo 10mbit linje, og da bør en kunne oppnå HD-kvalitet med god margin. Jeg kom opp i 2500mbit overføring (tv2sumo gir max 6000mbit) og da kom HD merket opp og kvaliteten var super, men som oftest holdt farten seg nede på 300mbit og 600mbit, og da er det utrolig lite å rope hurra for selv om en får muligheten til å "se" alle fulham sine kamper.
Men jeg mistenker at routeren er bremsen her, noen som har peil?
Gjersdalen

Innlegg Bilet » 19.08.10, 11:39

Ville forsøkt å eventuelt brukt kabel om det er mulig.

Har du en 10Mbit linje, skal det kunne konverteres til 10 000 kbps og dermed fungere utmerket til HD i form av 6000kbps.

Jeg sliter dog selv med akkurat dette, selv om jeg sitter på en 18Mbit linje. Har tatt kontakt med TV2 og regner med at jeg får et eller annet brukbart svar tilbake. Tjenesten er nå rett og slett for ustabil, påtross av at ingen andre enn meg selv disponerer linjen.
Bilet
Administrator

Innlegg Gjersdalen » 20.08.10, 11:45

Det er kjekt om du poster svaret ditt fra tv2sumo.no her. Jeg uroer meg for at det hele kan være tv2sumo sin feil, og da er vi alle blitt lovet gull og grønne skoger, men sitter igjen med noe som ligner dårlig, ulovlig rip fra nettet.
Kabel er enda ikke forsøkt
Gjersdalen

Innlegg Mats » 20.08.10, 1:43

Jeg testet sumo hos en kompis med 100 mbit linje og det ble ikke noe bedre en med min 5 mbit, så det er tydelig at tv2 ikke klarer å levere det de lover.
Brukerens avatar
Mats
Administrator

Innlegg Bilet » 21.08.10, 12:58

Jeg testa det på tven min nå og jeg får det TV2 på nettet betrakter som HD. Dette tilsvarer 4000 kbps. Dette vil typisk være litt svakere enn den bitraten som er å finne på vanlige DVD-plater (ca. 5000 kbps). Jeg synes dette er mer enn godt nok, da f.eks NRK sitt nett-tv overfører alt av sitt innhold (om du har god nok linje) på 1000 kbps.

Dette gjelder selvsagt bare når ting funker som det skal. Jeg har nå kjørt på 'HD' i ca. 1 time på TV2 PL HD 1 uten at bildet nedsettes i kvalitet. Fortsetter det sånn er jeg fornøyd!
Bilet
Administrator

Innlegg Gjersdalen » 21.08.10, 4:56

Jeg kom til å tenke på om det kan være det trådløse nettverkskortet som er begrensningen? Eller nettverkskortet som går på kabel om du vil?
Det er merkelig at vi alle skal oppleve forskjellig kvalitet på tv2sumo sin tjeneste.
Gjersdalen

Innlegg Bilet » 21.08.10, 6:17

I dag var Sumo helt katastrofe. Hakking, feil med HD, feil på sendinger. Nei - jeg trekker min positive innstilling tilbake og kjører på med TV-pakka, så benytter jeg angreretten på Sumoen.
Bilet
Administrator

Innlegg Gjersdalen » 24.08.10, 5:45

Ny router på plass (Netgear WNDR3700). Har ikke testet den trådløse delen av den, men har hatt kabel i. IKKE bra :) huff, det ble selvsagt bedre å ligge rundt 1000-2500kbps enn 300-600kbps kvalitet, men det er jo utrolig at en ikke skal få til å få maks uttelling kvalitetsmessig (6000mbit) når linjen er 10000kbps og en benytter kabel.
Hadde det vert snakk om noen hundrelapper i året så skulle jeg vært fornøyd, men her må vi ut med 2000kr for en tjeneste som ikke leveres slik det er lovet.
Noen som vet hva tv2 sier om denne situasjonen? Om de kontinuerlig forbedrer opplegget sitt?

I informasjonen på <<min side>> hos tv2sumo.no kommer de med følgende info;
<<Lyse har avtale med TV 2 som skal sikre kvaliteten frem til deg. Dersom du likevel opplever problemer med videoavspilling (bilde/lyd hakker) ta kontakt med Lyse direkte.>>

Jeg har ikke sett denne beskjeden før siden det nå nylig er skiftet til altibox hos de jeg leier hos, men det virker her som at tv2sumo dytter ansvaret over til internettleverandøren?!
Er det noen som har tatt videre kontakt med enten tv2sumo eller internettleverandøren sin angående kvaliteten på tjenesten, så hadde det vært flott å fått en kommentar om utfallet :)
Gjersdalen

Innlegg Gjersdalen » 24.08.10, 11:05

Jeg skrev følgende til tv2sumo og venter med forventning på svar;
Jeg foretok en test her nå, men først hvilken maskin jeg har;

Toshiba T130 13-n (kjøpt i januar 2010)
Intel core 2 solo-prosessor SU3500
1.4GHz, 4Gb RAM
Win7 64-bit
LED HD skjerm
Grafikk; Mobile intel GMA 4500MHD
Trådløs nettverkskort; 802.11 b/g/n med Realtek RTL8191SE wireless LAN 802.11n PCI-E NIC
Ethernet nettverkskort (kabel); Atheros AR8132 PCI-E Fast Ethernet Controller

Og internettforbindelsen er Altibox gjennom fiber og skal lever 10Mbit opp og ned.

Nettleserene jeg benytter er enten Internet Explorer v.8 eller Firefox v.3.6.8

Jeg testet først Internet Explorer;
Grey`s Anatomy ga 600kbps av 1300 mulige
Nyhetskanalen ga 2500kbps av 2500 mulige
Fotball i opptak (Man C - Liv) ga 1000-1500kbps av 5000 mulige (forenklet Silverlight v.4)
Fotball i opptak (Man C - Liv) ga 750-1000kbps av 5000 mulige (Live fotball Silverlight v.4 - nedlastet på maskinen)

Så testet jeg Firefox;
Det ble de samme resultatene som ovenfor for Internet Explorer foruten at;
ved forenklet Silverlight-muligheten (Fotball i opptak (Man C - Liv)), hoppet og hakket både bilde og lyd. Men ved vanlig skjerm (ikke fullskjerm) ga det noen ganger (2-3 ganger) 5000kbps som resultat. Ved fullskjerm forble resultatet på 1000-1500kbps.
Ved bruk av Live fotball (nedlastet på maskinen) ga det meg resultatet 750-1000kbps av 5000 mulige (Fotball i opptak (Man C - Liv). Men da jeg ville ha fullskjerm låste maskinen seg. Det har ikke hendt før og er nok bare et engangstilfelle.

Disse testene ble foretatt ved fiberoverføring gjennom kabel. Og testen ble gjordt ca kl.22 24.aug 2010, men da bare over en ca 15-20 min tidsperiode.
Å benytte kabelforbindelsen er en forbedring fra å benytte trådløsmuligheten.

Men alt i alt, siden jeg ble abonnement, har kvaliteten minnet om fotballkamper i piratkopi-kvalitet. Det er trist når vi betaler 1999kr i året for noe vi ønsker skal fungere.
Jeg forstår dere har beta-testet systemet deres siden ifjor høst engang, og muligens holder dere fortsatt på?
Det er flere av oss fotballinteresserte som sikkert er interessert i at tv2sumo gir en tilbakemelding til oss kunder om hva dere gjør for å sikre kontinuerlig forbedring av deres produkt. Og vi håper nok at dere er klar over at kvaliteten er heller "uakseptabel" per dags dato?
Om det er slik at produktet deres ikke enda er ferdigstillt til å takle kundemassen deres, så er det trist at dere tar dere fullt betalt for et produkt som ikke er tilfredsstillende. Men det er mye enklere å akseptere tingenes tilstand om dere bare kunne opprettet en informasjonsside som var oss kunder tilgjengelig, hvor dere underretter oss om at dere er klar over hva utfordringene deres er og forteller oss at dette er noe dere jobber aktivt for å forbedre!
Om ansvaret for kvaliteten, og sluttproduktet deres, ligger hos internettleverandørene, da er det viktig at vi får vite det slik at vi kan purre på de isteden for tv2sumo.

Jeg håper at dere snart oppretter en info-side, som nevnt, og at dere der kan informere oss om fremgangen deres.
mvh
Finn-Erik Gjersdal
Gjersdalen

Innlegg Palme » 25.08.10, 9:47

Jeg må bare legge til at jeg gikk for Sumo jeg og. Har ikke angret et sekund. Kvalitetsmessig har jeg aldri hatt noen problemer og bildet holder seg i HD kvalitet 90% av tiden jeg er koplet til.

Har selv Canaldigital brebånd og makser linjetesten til Sumo med glans hver gang.
Brukerens avatar
Palme

Gå til Diskuter Premier League

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest